وانتوس

ساخت وبلاگ

اکبر عبدی پس از انجام عمل پیوند کلیه از بیمارستان مرخص شد.

به گزارش صبحانه، اکبر عبدی از نیمه اردیبهشت‌ماه برای انجام عمل پیوند کلیه در بیمارستان بستری شده بود که با موفقیت‌آمیز بودن عمل، دوران نقاهت را پشت سر می‌گذراند.

پیگیری‌ها از بیمارستان و یکی از همکاران این بازیگر حاکی از این است که وی از بیمارستان مرخص شده، ‌اما به دلیل وضعیت خاص عمل پیوند همچنان در شرایط قرنطینه به سر می‌برد و امکان ملاقات هم وجود ندارد. ضمن این‌که احتمال بستری شدن دوباره اکبر عبدی در بیمارستان برای تکمیل درمان و سپری کردن دوران نقاهت وجود دارد.

اکبر عبدی که مدتی بود از بیماری کلیوی رنج می‌برد، طبق گفته مسعود ده‌نکمی در چند روز قبل، عمل پیوند موفقی داشته است.

از این بازیگر سینما هم‌اکنون فیلم «رسوایی 2» به کارگردانی ده‌نمکی در حال اکران است.

وانتوس...
ما را در سایت وانتوس دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان vantos بازدید : 120 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 16:41

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت‌واحوال گفت:‌ هم‌اکنون تعداد پسران در سن ازدواج بیشتر است و خطر تجرد قطعی برای آنها وجود دارد،‌ برای رسیدن به تعادل باید اختلاف سن در ازدواج به کمتر از ۵ سال برسد.

به گزارش صبحانه، علی‌اکبر محزون در گفت‌وگو با تسنیم در پاسخ به این پرسش که آیا تعادل جمعیتی در سن ازدواج به هم‌خورده است، اظهار داشت: تعادل جمعیتی در سن ازدواج موضوعی است که از الگوی سن ازدواج کشور حاصل می‌شود و بحث مهمی است. به عنوان مثال اختلاف سن 5 سال برای ازدواج در نگاه اول  بسیار ساده به نظر می‌رسد.

وی افزود: در 12.1 درصد ازدواج‌ها زوجین همسن هستند،‌ 77.5 درصد مرد بزرگتر از زن و در 10.4 درصد ازدواج‌ها زن بزرگتر از مرد است. اتفاقی که هم‌اکنون باید رُخ دهد تغییر مدل ازدواج است هم‌اکنون آقایان 20 تا 34 سال و خانم‌های 15 تا 29 ساله بیشتر ازدواج می‌کنند و هرم سنی در هر سن کاملاً متقارن است اما اختلاف سنی 5 سال برای ازدواج تقارن را به هم می‌ریزد.

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت‌و احوال گفت:‌ قبل از سال 1390 تعداد دختران در سن ازدواج بیشتر از پسران بود اما با تغییر هرم سنی،‌ پس از سال 1390 ذوزنقه سن ازدواج وارونه می‌شود و این بار آقایان در سن ازدواج بیشتر از خانم‌ها هستند.

محزون ادامه داد:‌ در سال‌های قبل از 1390 دختران در سن ازدواج بیشتر از پسران بود و این تجرد قطعی دختران را بالا برده بود اما از سال‌ 1390 به بعد تعداد پسران در سن ازدواج بیشتر شده است و خطر تجرد قطعی در پسران وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه برای رسیدن به تعادل جمعیتی باید اختلاف سن برای ازدواج کمتر از 5 سال باشد، گفت:‌ اختلاف سن یک یا دو سال برای ازدواج کافی است و این موضوع هرم سنی را تعدیل کرده و به تعادل نزدیک می‌شویم.

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت‌و احوال بیان کرد: بالاترین سن ازدواج برای آقایان در تهران، البرز و کرمانشاه و برای خانم‌ها تهران، البرز و ایلام است. کمترین سن ازدواج برای آقایان در خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی ویزد و برای خانم‌ها سیستان و بلوچستان، خراسان شمالی و خراسان جنوبی است.

وی ادامه داد: بالاترین میانگین سن ازدواج برای آقایان در تهران 30.1، البرز 29، کرمانشاه 28.6 و برای خانم‌ها تهران 26، البرز 25.3 و ایلام 24.3 است و کمترین سن ازدواج برای آقایان در خراسان شمالی 25.3، سیستان و بلوچستان 25.4، یزد 26.3 و کمترین سن ازدواج برای خانم‌ها در سیستان و بلوچستان با 20.8، خراسان شمالی 20.9 و خراسان جنوبی 21.4 سال است.

محزون در پاسخ به این پرسش که علت افزایش میانگین سن ازدواج در هر سال چیست، افزود: این تحلیل‌ها را به جامعه شناسان و جمعیت شناسان می‌سپاریم تا ارزیابی کنند شاخص‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در بالارفتن سن ازدواج چه تأثیری داشته است و مشخص شود علت این تغییر و تحولات چیست؟ البته این موضوع نیاز به تحلیل بسیاری دارد.

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت‌و احوال در پاسخ به این پرسش که شاخص‌های فرهنگی در بالارفتن سن ازدواج بیشتر تأثیرگذار است یا شاخص‌های اقتصادی بیان کرد: معتقدیم جاهایی بوده که حتی اگر شرایط اقتصادی نیز فراهم باشد در تمایل به ازدواج رسمی بی رغبتی وجود دارد و الگوی غرب یعنی زندگی مشترک با یکدیگر بدون ازدواج رواج دارد البته این نام ازدواج سفید را برای این معضل نمی‌پذیریم چون یک واژه فریبنده است وعبارت هم خانگی برای آن به کار می‌رود.

وی افزود:‌ در برخی مناطق با وجود سطح رفاه بالا شاهدیم که ازدواج در اولویت قرار نگرفته است بنابراین عوامل اقتصادی در بالا رفتن سن ازدواج تأثیرگذار است اما نباید بگوییم که سایرعوامل بی‌تأثیر هستند بلکه سبک زندگی و عوامل فرهنگی نیز در ازدواج تأثیرگذار است.

وانتوس...
ما را در سایت وانتوس دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان vantos بازدید : 114 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 16:41

سرپرست دادسرای امور جنایی تهران گفت: چند سارق زورگیر پس از حمله به مرد صاحب رستوران او را کشته و پرایدش را ربودند.

به گزارش صبحانه، صبح امروز وقوع یک فقره درگیری و نزاع در اتوبان همت به مأموران پلیس 110 تهران بزرگ گزارش شد.

مأموران با حضور در محل حادثه دریافتند پیکر بی جان یک مرد 60 ساله در کنار اتوبان همت محدوده پل اشرفی اصفهانی رها شده است.

بررسی‌ها حکایت از آن داشت که چند نفر سارق زورگیر با صاحب خودروی پراید که همین مرد 60 ساله بوده است درگیر شده و او را به قتل رسانده‌اند و خودرو را به سرقت برده‌اند.

قاضی شهریاری سرپرست دادسرای امور جنایی تهران گفت: این مرد صاحب یک رستوران در شرق تهران بوده و قصد عزیمت به محل کار خود را داشته است.

وی افزود: در حال حاضر دستورات لازم برای شناسایی افراد زورگیر صادر شده است.

وانتوس...
ما را در سایت وانتوس دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان vantos بازدید : 125 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 16:41

کاربران شبکه های اجتماعی تصویری از صفحۀ فیسبوک عز الدین منتشر کرده اند که در آن، هواپیمای حامل عز الدین در دریا سقوط کرده است اما او، به سلامت، همراه با چمدانش، به ساحل می آید!

خانم مهماندار سقوط هواپیما را پیش بینی کرده بود +عکس

نظر شما:

وانتوس...
ما را در سایت وانتوس دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان vantos بازدید : 128 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 14:53

محسن تنابنده دركنار همسرش. وانتوس...
ما را در سایت وانتوس دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان vantos بازدید : 118 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 14:53

بازیگر کشورمان گفت: دلم میخواهد به همه شما بگویم ثانیه‌ای هم اگر هست واسه زندگی خودتان بگذارید نه من؛ چه تعریف چه انتقاد.

به گزارش صبحانه، مصطفی زمانی بازیگر کشورمان در صفحه شخصی اینستاگرامش نوشت: تصویر زبان اشاره است، به طرق مختلف سعی کردم در این مدت در حد توان در خدمتتان باشم اما نتوانستم ارتباط مورد علاقه ام رو باشما برقرار کنم، دلم میخواد به همتون بگم ثانیه ای هم هست بذارید واسه زندگی خودتون نه من، چه تعریف چه انتقاد و چه ...،اما متاسفانه به زبان تصویر قادر به انجام این کار نشدم،همتون رو به خدای بزرگ میسپارم ودر پایان نقل قولی میکنم از یک دوست المانی.

پرسیدم چرا شما سوپراستار کم دارین؟
جواب:ما خیلی دیر گول میخوریم

دیر گول بخوریم،خداحافظ تا اطلاع ثانوی

وانتوس...
ما را در سایت وانتوس دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان vantos بازدید : 107 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 14:53

صفحه اینستاگرام رئیس جمهور کرواسی از سوی برخی کاربران ایرانی صدها کامنت فارسی گرفته است.

عکس/ کامنت‌های جالب ایرانی‌ها در اینستاگرام رییس جمهور کرواسی

عکس/ کامنت‌های جالب ایرانی‌ها در اینستاگرام رییس جمهور کرواسی

نظر شما:

وانتوس...
ما را در سایت وانتوس دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان vantos بازدید : 126 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 13:42

خانه مربی دروازه بان های تیم راه آهن بعدازظهر امروز درآتش شعله ور شد.

به گزارش صبحانه، بلافاصله بعد از گزارش آتش سوزی ماموران آتش نشانی در محل حادثه حاضر شدند و آتش را مهار کردند.

البته بنا به گفته شاهدان عینی شدت آتش سوزی به حدی بوده که پیش از آمدن ماموران آتش نشانی خانه حسین اینانلو کاملا سوخته است. البته این حادثه خوشبختانه تلفات جانی نداشت.

وانتوس...
ما را در سایت وانتوس دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان vantos بازدید : 116 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 1:24

علی‌ پروین در کنار همسرش را در تصویر مشاهده می کنید.


نظر شما:

وانتوس...
ما را در سایت وانتوس دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان vantos بازدید : 118 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 1:24

در کمال ناباوری، اخیرا در کنار آخرین مدهای زیبایی، عمل جراحی بوجود آوردن حفره‌هایی کوچک روی گونه‌ها میان افراد محبوب شده است.

به گزارش صبحانه، گذشته از اقدامات تعجب آور و عجیب برای زیبایی صورت و بدن همچون کاشت سبیل و گونه، جراحی‌های مخصوص سلفی گرفتن، بوتاکس، جراحی پلاستیک، پروتز، ساکشن، عمل‌های بینی و عمل بلند شدن قد، اخیرا عمل جراحی «چال گونه» مد شده است.

گاهی میل به زیبایی در افراد آن‌ها را مجبور می‌کند دست به کارهایی عجیب و غریب بزنند و اخیرا کاشت چال گونه روی بورس آمده است که در ابتدا کمی دور از ذهن و نامتعارف بود. با وجود اینکه اغلب هزینه‌های عمل‌های زیبایی به خصوص کاشت چال گونه گزاف و بی مورد است اما افراد بی پول جوامع نیز پا به پای افراد پولدار برای زیبایی خود مبلغ‌های چشمگیری را خرج می‌کنند.

چال گونه چیست؟

شاید شما نیز توجه کرده باشید برخی افراد هنگام لبخند زدن یا خندیدن، حفره‌ای کوچک و زیبا روی گونه‌هایشان بوجود می‌آید. بسیاری افراد بر این باورند که این حفره کوچک بر زیبایی می‌افزاید به همین دلیل بعضی‌ها برای داشتن چال گونه تن به عمل‌های جراحی و زیبایی متعدد می‌دهند.

چال طبیعی و مادرزادی صورت به این علت بوجود می‌آید که هنگام لبخند و خنده، پوست و ماهیچه‌های گونه جمع شده و به داخل صورت کشیده می‌شود و همین موضوع حفره‌هایی کوچک را کنار لب‌ها متمایل به گونه‌ها ایجاد می‌کند.

در برخی نقاط جهان به کاشت چال گونه، «طرح لبخند» یا «گودی لبخند» نیز گفته می‌شود زیرا هنگام لبخند یا خنده این حفره‌های کوچک بروز می‌کنند. بسیاری افراد این چاله را به طور طبیعی، مادرزادی و ژنتیکی دارند و حتی از آن نیز ناراضی هستند اما برخی دیگر برای داشتن این حفره‌های کوچک میلیون‌ها تومان هزینه می‌کنند و این موضوع کاملا سلیقه‌ای است.

بسیاری از هنرپیشه‌ها و ستارگان هالیوودی نیز چال گونه دارند و در بیشتر موارد مصنوعی است؛ افراد بسیاری در سراسر دنیا به پیروی از ستاره مورد علاقه خود نیز به این عمل جراحی تن می‌دهند.

عمل جراحی کاشت چال گونه چگونه انجام می‌شود؟

معمولا این عمل جراحی زیبایی از داخل انجام می‌شود و بافت‌های چربی آن قسمتی که افراد می‌خواهند گود شود، از داخل دهان بریده می‌شود یا تنها به کمک بخیه‌هایی ریز جمع می‌شود اما این عمل بسیار ظریف است و اگر دقیق انجام نشود ممکن است چاله‌ای عمیق و طویل در صورت فرد ایجاد شود که زیبایی او را کاهش دهد یا هیچ تفاوتی با قبل رخ ندهد و عمل بی فایده باشد.

علاوه بر این، با انجام عمل جراحی بینی یا ساکشن چربی‌های صورت واقع در نواحی گونه نیز ممکن است گونه‌ها برجسته‌تر شوند و دو حفره کوچک زیر آن‌ها پدید آید. از طرف دیگر، پروتز گونه نیز ممکن است چال گونه را بوجود بیاورد اما چند مدت یکبار نیاز به ترمیم و بازسازی دارد.

افراد با مشورت با پزشکان جراحی زیبایی می‌توانند با توجه به آناتومی صورت و درخواست خود یکی از این راه‌ها را انتخاب کنند. این عمل جراحی نیاز به بیهوشی عمومی ندارد و با بی حسی موضعی قابل انجام است که عملی سرپایی محسوب می‌شود. گفته می‌شود که بیشتر جراحی کاشت چال گونه بر روی زنان انجام شده و گاهی نیاز به بیهوشی عمومی دارد.

اگر بخیه‌هایی که از داخل دهان برای بوجود آمدن چال گونه می‌زنند با یکدیگر به خوبی پیوند بخورد، این حفره‌ها تا مدت بسیار طولانی بر صورت افراد می ماند اما در غیر این صورت افراد تنها چندین ماه یا چند سال می‌توانند از آن لذت ببرند. اگر از طریق ساکشن یا پروتز گونه، این چاله‌ها بوجود آید، هر چند وقت یکبار نیاز به ترمیم و بازسازی دارد.

آیا کاشت چال گونه پشتوانه علمی پزشکی دارد؟

جالب این است که در بسیاری موارد چال گونه بر اثر نوعی نقص در عضلات و ماهیچه‌های صورت بوجود می‌آید به همین دلیل است که گاهی یک طرف صورت چال دارد و طرف دیگر ندارد. شاید خنده‌دار باشد که برخی افراد مبلغ گزافی را صرف بوجود آمدن نقصی در صورت به منظور افزایش زیبایی خود می‌کنند و جالب‌تر اینکه برخی از پزشکان با انجام این کار موافقت می‌کنند.

در علم پزشکی بسیاری از پزشکان و محققان اتفاق نظر دارند که عمل جراحی چال گونه غیر علمی است و در هیچ کدام از مباحث علمی جراحی پلاستیک به آن پرداخته نشده است. به بیان دیگر، این میل به زیبایی طلبی بشر امروزی است که هر روز راه جدیدی را برای زیباتر جلوه دادن خود امتحان می‌کند.
بیشتر متخصصان حرفه‌ای جراحی پزشکی بر این باورند که عمل جراحی پلاستیک تنها باید صرف رفع نقص و مشکلات جدی داخلی و بیرونی شود و انجام چنین عمل‌هایی را بی پایه و اساس می‌دانند و به همین دلیل نه تنها انجام این قبیل عمل‌ها را توصیه نمی‌کنند، بلکه هیچ گاه با انجام آن موافقت نمی‌کنند. از طریف دیگر، برخی جراحان این دسته کارها را حق مسلم بیمار دانسته و انجام می‌دهند. در این بین برخی پزشکان بر این باورند که عمل کاشت چال گونه هیچ تاثیری بر زیبایی فرد ندارد.

اثرهای جانبی عمل کاشت لبخند گونه چیست؟

طی مطالعات و تحقیقاتی در آمریکا بر روی افرادی که تحت عمل جراحی چال گونه قرار گرفته بودند، این نتیجه بدست آمد که بر اثر بوجود آمدن چال گونه غیر طبیعی بر صورت، افراد ممکن است نتوانند مثل قبل بخندند یا صحبت کنند؛ به بیانی، حالت صورت خود را ممکن است از دست دهند. علاوه بر این، بر اثر فشار به برخی قسمت‌های صورت و اطراف لب با خندیدن یا حرف زدن پس از مدتی آن قسمت‌ها چروک می‌شود.

گاهی اوقات طی این عمل جراحی، برخی از عصب‌های گونه و اطراف دهان دچار مشکل می‌شود و آن نقاط دچار بی حسی موضعی می‌شوند. از جمله عوارض این عمل می‌توان به بروز عفونت در دهان، خون‌ ریزی، بی حس شدن قسمتی از صورت، چروک شدن نقاط افراد دهان، ورم و کبودی صورت، آسیب به ماهیچه‌های دهان و نیاز به عمل جراحی ترمیمی اشاره کرد.

آیا مادر می‌تواند برای کودکش چال گونه بکارد؟

متاسفانه باوری اشتباه میان افراد به خصوص قشر تحصیل نکرده باب شده که اگر مدت کوتاهی بعد از تولد نوزاد، مادر به طور منظم و مرتب قسمتی از گونه‌های او را فشار دهد چون استخوان بندی و ماهیچه‌های نوزاد در ماه‌های اول بعد از تولد تازه شکل گرفته و قابل انعطاف است، کودک دارای چال گونه می‌شود.

این باور کاملا غلط است و از نظر پزشکی هیچ پشتوانه‌ای ندارد. بسیاری افراد این چاله را به طور طبیعی، مادرزادی و ژنتیکی دارند و در غیر این صورت می‌توانند به عمل‌های جراحی یا اقدامات زیبایی همچون پروتز و ساکشن متوسل شوند.

متاسفانه یا خوشبختانه روز به روز بر تعداد طرفداران و متقاضیان این عمل سرپایی افزوده می‌شود و هزینه انجام آن حدود 2 میلیون تومان یا کمی بیشتر است و در دسته عمل‌های جراحی نسبتا ارزان طبقه‌بندی می‌شود.

وانتوس...
ما را در سایت وانتوس دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان vantos بازدید : 118 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 1:24

بازدید رییس جمهور کرواسی از خزانه جواهرات ملی.

عکس/ بازدید رییس جمهور کرواسی از جواهرات ایرانی

نظر شما:

وانتوس...
ما را در سایت وانتوس دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان vantos بازدید : 116 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 22:53

دو پسر جوان که اقدام به رنگ کردن یک سگ و آزار او کرده بودند، تصاویر خود را در شبکه های اجتماعی منتشر کردند.

به گزارش صبحانه به نقل از میزان، روز گذشته تصویری در شبکه های مجازی از حیوان آزاری در استان گلستان منتشر شد. در این تصویر دو پسر جوان  اهل شهرستان کردکوی گلستان در یک کارگاه در اطراف شهر سگی را به وسیله دستگاه  پیسوله به رنگ قرمز در آورده و پس از آزار او اقدام به گرفتن عکس سلفی با سگ بیچاره می کنند.
سگ آزاری عجیب در ایران برای گرفتن سلفی +عکس

پس از انتشار گسترده این فیلم در شبکه های اجتماعی مشخص شد موضوع مربوط به چندین روز قبل است و کارگروه مردمی حامیان حیوانات که متوجه موضوع شده است، سگ را برای درمان در اختیار گرفته و اکنون سگ بیچاره مشغول درمان توسط حامیان محیط زیست است.

این در حالی است که عامل اصلی این حیوان آزاری با انتشار ویدیویی در شبکه های اجتماعی از این کار خود اظهار پشیمانی کرده است.

وانتوس...
ما را در سایت وانتوس دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان vantos بازدید : 112 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 21:40

برگزاری تورهای گردشگری دختران و پسران به‌صورت مختلط از طریق فراخوان در فضای مجازی و حضور در اماکن تفریحی و گردشگری و به دنبال آن بروز رفتارهای خلاف اخلاق و ارزش‌های دینی در شبکه‌های اجتماعی به‌وفور یافت می‌شود.

به گزارش صبحانه به نقل از مشرق، گسترش شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی، علیرغم فواید و آثار مفید آن‌ها از منظر تسهیل در ارتباطات و انتشار اخبار و مطالب متنوع در کوتاه‌ترین زمان ممکن، به تهدیدی جدی برای جوانان به‌ویژه در مباحث انحراف اخلاقی و فکری تبدیل‌شده است.

با نگاهی گذرا به این‌گونه شبکه‌ها ازجمله اینستاگرام می‌توان به مفاسد اخلاقی موجود در آن پی برد.

این شبکه‌ها اگرچه برخی فواید و اقدامات خوب و مناسب نیز در آن دیده می‌شود اما متأسفانه برخی رفتارهای زشت وزننده که توسط جمعی از سودا گران فاسد الاخلاق در آن مشاهده می‌شود، اهمیت مراقبت و نظارت بر آن‌ها در راستای مصون ماندن کاربران، به‌ویژه جوانان آینده‌ساز این مملکت را بیش‌ازپیش آشکار می‌سازد.

برگزاری تورهای گردشگری دختران و پسران به‌صورت مختلط از طریق فراخوان در فضای مجازی و حضور در اماکن تفریحی و گردشگری و به دنبال آن بروز رفتارهای خلاف اخلاق و ارزش‌های دینی اعم از کشف حجاب و اعمال نامشروع ازجمله دام‌های شیطانی است که در شبکه‌های اجتماعی به‌وفور یافت می‌شود.

تورهایی که دختران و پسران جوان را تور می‌کنند +عکس

تورهایی که دختران و پسران جوان را تور می‌کنند +عکس

حال سؤال اینجاست که متولی اصلاح، ارشاد و هدایت این‌گونه از تورهای گردشگری که طبق اطلاعات شیرازه فاقد مجوز می‌باشند با چه کسی است و سازمان دهندگان شیطانی این‌گونه برنامه‌ها چه کسانی هستند و البته برخی آژانس‌ها نیز باروی آوردن به این صنعت کثیف و خلاف اخلاق پول‌های بادآورده‌ای را به جیب می‌زنند. راستی مجوز این آژانس‌ها را چه کسانی صادر می‌کنند؟

آنچه مسلم است، اینکه؛ برخی دستگاه‌های مسئول با بی‌تفاوتی از کنار این مفاسد می‌گذرند، غافل از اینکه حضور نوجوانان و جوانان در این تورهای گردشگری، دروازه ورود نسل آینده به انواع انحرافات فکری و اخلاقی است.

شیرازه می‌نویسد: برخی کارشناسان بر این باورند که این نوع از رفتارها، نشان‌دهنده یک خلاء در اقدامات دستگاه‌های فرهنگی است چراکه به هر حال زندگی در کلان‌شهرها و زندگی در آپارتمان‌های محصور و ماشینی، مردم و به‌خصوص نسل جوان را به‌سوی جنگل‌ها، کوه‌ها، مناطق خوش آب‌وهوا و سرسبز سوق می‌دهد و چه خوب است آژانس‌های مسافرتی مجاز و متعهد با همراهی و همکاری دستگاه‌های فرهنگی و نظارتی، امکان بهره‌برداری صحیح و سالم را برای جوانان فراهم آورند.

ضمن عذرخواهی از مخاطبان عزیز و گرامی به دلیل انتشار برخی تصاویر تورهای مختلط خاطرنشان می‌نماید در صورتی که این گروه‌ها و دستگاه‌های مرتبط در جهت جلوگیری از وقوع چنین اقدامات خلاف اخلاق اقدام ننمایند در گزارش بعدی برخی از مشخصات آژانس‌های متخلف همراه با مستندات اعلام خواهد نمود.

وانتوس...
ما را در سایت وانتوس دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان vantos بازدید : 109 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 21:40

از اول کوچه بوی قلیان در هوا پیچیده است اما هرچه تلاش کنی نمی توانی بفهمی که از کدام خانه است، جلو می رویم و در مقابل خانه ای می ایستیم، احسان با موبایلش به کسی زنگ می زند که بعد می گوید مسئول همین کافه خانگی است.

به گزارش صبحانه، روزنامه خراسان در گزارشی نوشت: «سلام. شما را به خدا فکری به حال این کافه های خانگی بکنید، دیوانه شدیم. در کوچه ما سه خانه، کافه باز کرده اند. از هر ارگانی که مسئول پیگیری و برخورد است خواهش می کنیم بررسی کنند.»

برای پیگیری موضوع به دنبال این کافه ها در سطح شهر می گردم و خیلی زودتر از آنچه تصورش را می کردم آدرس چند کافه خانگی را پیدا می کنم. از آن جایی که این کافه ها افراد غریبه را راه نمی دهند، با فردی به نام احسان که یکی از افراد آشنا در این موضوع است به چند واحد از این کافه های زیرزمینی مراجعه می کنم تا از نزدیک در جریان مراودات و عملکرد این معضل جدید که زیر پوست شهر در جریان است قرار گیرم.

قلیان‌کشی زیر زمینی شد +عکس

برای ورود باید هماهنگ کرد

از اول کوچه بوی قلیان در هوا پیچیده است اما هرچه تلاش کنی نمی توانی بفهمی که از کدام خانه است، جلو می رویم و در مقابل خانه ای می ایستیم، احسان با موبایلش به کسی زنگ می زند که بعد می گوید مسئول همین کافه خانگی است و می گوید: "فلانی هستم، در را باز کن." تلفن را که قطع می کند رو به من می کند و می گوید: " قبل از آمدن باید به صاحب کافه زنگ بزنی و هماهنگ کنی، وگرنه هر چه در بزنی انگار نه انگار و هیچ کسی در را باز نمی کند."

داخل خانه می شویم، خانه ای مخروبه که قسمتی از دیوارهایش ریزش کرده و در یکی از اتاق هایش میز و صندلی چیده شده و چند نفری هم آنجا مشغول هستند. به احسان می گویم که از صاحب کافه بپرسد چرا در خانه و مخفیانه کافه زده است! احسان که می پرسد او پاسخ می دهد: «وقتی مغازه مان را می بندند مجبوریم که این کار را انجام دهیم، اینها به خیال خودشان می خواهند در مقابل مصرف قلیان بایستند، ولی اشتباه می کنند، این راهش نیست، تا قبل از اجرای این طرح در تمام این محله فقط یک کافه وجود داشت، ولی الان چهار کافه شده است.»

قلیان‌کشی زیر زمینی شد +عکس
قلیان + مخلفات

از این کافه که بیرون می آییم، احسان می گوید: «می خواهم جایی ببرمت که علاوه بر قلیان چیزهای دیگری هم دارد.»

خانه ای تازه ساز است و هنوز بعضی وسایل بنایی در گوشه راه پله ها دیده می شود، پله ها را بالا می رویم تا به پشت بام می رسیم، پشت بامی که با بلوکه های گچی از پیش ساخته چهار دیواری را تشکیل داده و عده ای در آن مشغول هستند، از کنار میزها رد می شوم، از همان دور بطری های مشروب روی میز جلب توجه می کند. احسان پیشنهاد می دهد که به قسمت فضای باز این کافه برویم. در قسمتی از پشت بام که دور تا دورش را با ایرانیت هایی پوشانده بودند تا چیزی مشاهده نشود، کنار پیر مردی می نشینم و کمی بعد سر صحبت را باز می کنم و درباره عرضه مشروب در کافه از او سوال می پرسم که سری تکان می دهد و می گوید: «آمدند کار کنند، بیشتر کار را خراب کردند، مگر کافه ها جای مشروب بود؟ مشروب خورها با خودشان بودند و ما قلیانی ها هم با خودمان، ما درست است قلیان می کشیم ولی اهل حرام خوری نیستیم، از زمانی که پای این کافه های خانگی باز شده مشروب که هیچ، خیلی چیزهای دیگر هم در اینجا می بینی.»

دیدم اگر کافه خانگی بزنم درآمد خوبی خواهد داشت، همینطور هم شد!

فضای کافه بعدی متفاوت است، احسان نزدیک در حیاط خانه ای می شود و در می زند و بعد رویش را به سمت دوربین مدار بسته ای که در گوشه ای نصب شده می چرخاند، چند ثانیه ای طول می کشد که در باز می شود. احسان می گوید: «بعضی کافه ها هم پیشرفته هستند و از طریق دوربین اوضاع را کنترل می کنند»

در حیاط که باز می شود پرده را کنار می زنم و می بینم سقف حیاط را برزنت کشیده اند و بدون هیچ امکاناتی دور تا دور حیاط صندلی چیده اند، کافه شلوغ است ولی در بین آن همه شلوغی چند نوجوان نظرم را به خودشان جلب می کنند، آن ها هم مشغول قلیان کشیدن هستند. به احسان می گویم که از صاحب کافه بپرسد چرا این بچه ها را راه داده است؟ صاحب کافه خانگی در جواب به احسان می خندد و می گوید: «وقتی برای خودت کار کنی راحت راحت هستی، این طفلک ها هم برای خودشان دل دارند، بگذار راحت باشند.» سر صحبت که باز می شود از او می پرسم: «چرا در حیاط منزلت کافه زدی؟» می گوید: «شنیده بودم که کافه های خانگی راه افتاده، منم دیدم اگر سراغ این کار بیایم درآمد خوبی خواهم داشتم که البته همین طور هم است.»

قلیان‌کشی زیر زمینی شد +عکس

آمار داریم اما نمی‌دهیم!

این سه کافه تنها نمونه ای از کافه های زیرزمینی در شهر مشهد بود؛ کافه هایی که در خلاء نظارتی در مشهد در حال فعالیت است و این طور که از تعداد و پراکندگی آن ها مشخص است روز به روز در حال افزایش است.

در این گزارش ما به چندین کافه خانگی دیگر هم مراجعه و در تمامی آن ها مسائل مختلفی را مشاهده کردیم، کافه هایی که اسم و آدرس آن ها در اختیار ماست. ولی نکته مهم در این زمینه این است که باید جلوی رشد این معضل جدید را گرفت، مسئولان باید فکری برای مقابله با آن بکنند تا آسیب های آن بیشتر و همه گیر نشده است.

پلیس اماکن، به عنوان یکی از متولیان اصلی نظارت بر اصناف نقش مهمی را در این زمینه باید ایفا کند و به همین دلیل دراین رابطه با سرهنگ مهدی منصورزاده رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی خراسان رضوی گفت و گو می کنیم.

سرهنگ منصورزاده در پاسخ به سوالات ما مبنی بر تعداد کافه های خانگی شناسایی شده در مشهد و تعداد کافه های خانگی که با آن مقابله شده است، می گوید: ما طبق ضوابط کاری که داریم نمی توانیم آماری ارائه بدهیم، اما این را بگویم که ما تعداد زیادی حکم در این رابطه گرفته ایم و واحدها را جمع کرده ایم.

گشت ویژه برای شناسایی کافه های زیرزمینی

وی در ادامه به بیان اقدامات قضایی اداره اماکن در این رابطه می پردازد و می گوید: ما بر اساس گزارشاتی که به دستمان می رسد از سرپرست دادگاه پیشگیری از وقوع جرم، حکم دریافت می کنیم و برابر با دستور قضایی اقدام به ورود به این مکان ها و بعد از آن اعمال قانون می کنیم. رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی خراسان رضوی در پاسخ به این سوال که آیا به جز گزارشات مردمی، مواردی را شناسایی می کنید؟ می گوید: بله ما یکی از دو گشتی که اداره دارد را مختص به  پیگیری این موضوع گذاشته ایم.

  کنترل اوضاع در دست مان است!

سرهنگ منصورزاده در رابطه با ادعای برخی صاحبان کافه های زیرزمینی درباره وجود ارتباط بین تعطیلی کافه های سنتی دارای مجوز در سطح شهر با افزایش تعداد کافه های خانگی می گوید: وقتی بحث جلوگیری از کاری که به صورت علنی انجام می گرفته باشد، قطعا بدانید که این بحث به خانه ها کشیده می شده و ما پیش بینی این موضوع را داشتیم و پیشگیری هم کرده ایم.

وی در پاسخ به این سوال که چرا با وجود پیشگیری شما تعداد این کافه های غیر مجاز در حال افزایش است،  تاکید می کند: اگر آمار دارید به ما بدهید تا جمع کنیم. تعدادی از این کافه دارهای قدیمی دنبال این موضوع هستند که بگویند چون کافه های ما جمع شده، کافه ها به خانه ها کشیده شده و کسی هم نمی تواند کنترلشان کند، در حالی که چنین چیزی نیست و ما کنترل اوضاع در دستمان است و هر کسی هم اطلاع رسانی کند ما در همان روز، آنجا را جمع خواهیم کرد و هر کدام از همکاران شما که این موارد را می گوید، قطعا بدانید که نشأت گرفته از کافه دارانی است که مغازه هایشان را جمع کردیم و به هر دری زدند به نتیجه نرسیده اند و حالا می خواهند از طریق رسانه ها شانتاژ کنند و چنین چیزی نیست که می گویید در مشهد زیاد شده اند.

این اظهار نظر رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی خراسان رضوی در حالی مطرح می شود که حضور میدانی و مشاهدات عینی ما مبنای این گزارش بوده است و برای تهیه این گزارش حداقل 9 کافه زیرزمینی در نقاط مختلف مشهد توسط خبرنگار شناسایی و به آن ها مراجعه شده است.

وانتوس...
ما را در سایت وانتوس دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان vantos بازدید : 196 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 11:14

هوای یزد هم‌اکنون طوفانی است و طوفان به سرعت بیش از 90 کیلومتر در ساعت یزد را درنوردید.

به گزارش صبحانه، به نقل از ایسنا، وزش باد و طوفان شدید از ساعتی پیش در یزد آغاز شده و هر لحظه بر شدت آن افزوده می‌شود و کارشناسان هواشناسی سرعت این طوفان را 90 کیلومتر در ساعت اعلام کردند.

وزش طوفان سبب پراکنده شدن گرد و غبار غلیظ در سطح شهر شده به نحوی که در مناطقی از شهر آسمان به رنگ نارنجی و خاکی درآمده و بوی خاک تمام شهر را فرا گرفته است.

دید افقی نیز در سطح شهر به شدت کاهش یافته و خودروها در بسیاری از خیابان‌ها توقف کرده‌اند.

در جاده‌های برون‌شهری گرد و غبار بیشتری در هوا پراکنده شده و تردد در جاده‌ها متوقف شده است زیرا دید افقی به شدت کاهش پیدا کرده و در مناطقی حتی تا فاصله دو متری قابل رؤیت نیست.

وزش طوفان در برخی خیابان‌ها سبب شکسته شدن درختان شده و در منطقه قاسم‌آباد نیز سبب فرو ریختن داربست یک ساختمان شده است.

اداره کل هواشناسی این وضعیت را تا نیمه شب برای استان یزد پایدار دانست و اعلام کرد: طوفان به تدریج از شهر یزد عبور می‌کند و شهرهای اطراف از جمله مهریز را درگیر می‌کند.

دمای هوای این لحظه استان یزد نیز 36 درجه سانتیگراد گزارش شده است که فردا دمای هوا افزایش خواهد یافت و یزدی‌ها روزهای گرمتری را سپری خواهند کرد.

وانتوس...
ما را در سایت وانتوس دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان vantos بازدید : 216 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 3:39

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان البرز از سقوط یک نفر به رودخانه کرج و فوت این شهروند خبر داد.

به گزارش صبحانه، داوود رجبی دقایقی قبل اظهار داشت: متاسفانه ساعت 15 و 40 دقیقه بعد از ظهر امروز خبر سقوط یک فرد به رودخانه کرج به اطلاع ماموران هلال احمر البرز رسید.

وی افزود: بلافاصله ماموران امداد و نجات به محل اعزام شدند و با توجه به اینکه گزارش سقوط به رودخانه را داشتیم، یک تیم تخصصی سیلاب و غواصی نیز به محل اعزام گردید.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان البرز تصریح کرد: این فرد که خانمی بیست و سه ساله بوده، به همراه خانواده برای تفریح به منطقه درده در حاشیه جاده چالوس و رودخانه کرج رفته بودند که هنگام گرفتن عکس به رودخانه سقوط کرده است.

رجبی گفت: متاسفانه به دلیل شدت جریان آب و سقوط از ارتفاع این خانم جان خود را از دست داد و تلاش امدادگران برای نجات وی موثر نبود.

وی بیان داشت: با اقدام ماموران امداد و نجات و تیم تخصصی سیلاب و غواصی پیکر این مرحومه از رودخانه خارج شد.

وانتوس...
ما را در سایت وانتوس دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان vantos بازدید : 119 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 3:39

یکی از دانشجویان ارشد دانشگاه سمنان با پرتاب کردن خود از ساختمان دانشکده علوم انسانی دست به خودکشی زد.

به گزارش صبحانه، یکی از دانشجویان ارشد دانشگاه سمنان ساعت 13:30 ظهر امروز با پرتاب کردن خود از یکی از طبقات دانشکده علوم انسانی فوت کرد.

گفتنی است این دانشجو محمد نام دارد و از دانشجویان ارشد رشته MBA بوده است.

همچنین مسئولین دانشگاه از وجود بیماری میگرن در این دانشجو خبر داده‌اند.

وانتوس...
ما را در سایت وانتوس دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان vantos بازدید : 125 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 0:21

مدیر کل دفتر سلامت، جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت با اشاره به اینکه ۷۰ هزار ایرانی در سال ۹۴ کمتر فوت کردند از توقف رشد طلاق در کشور خبر داد.

به گزارش صبحانه، محمد اسماعیل مطلق در نشست خبری به مناسبت روز ملی جوان و همچنین جمعیت با تشریح گزارشی از عملکرد وزارت بهداشت در پروسه سیاست‌های جمعیتی اظهار داشت: بر اساس گفته یکی از اعضای شورای انقلاب فرهنگی در جلسه استانداری شیراز تنها وزارتخانه‌ای که به طور کامل به مباحث جمعیتی پرداخته است و وظایف خود را بر اساس سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب ابلاغ کرده، وزارت بهداشت بوده است.

وی با تاکید بر آمارهای تولد و مرگ ایرانیان در سال 94 افزود: بر اساس آمار وزارت بهداشت یک میلیون و 577 هزار تولد داشتیم که نشان از افزایش 33 هزار نفری تولد نسبت به سال قبل بود و از آن طرف نیز کاهش مرگ 70 هزار فوتی بودیم که با مقایسه متوفیان سال 93 که بالغ بر 440 هزار نفر بودند نشان داده می‌شود که 70 هزار مرگ در ایران در سال 94 کاهش یافته است و این به معنای تحقق یکی از سیاست‌های ابلاغی جمعیت از طرف رهبری است.

مطلق همچنین با بیان اینکه تعداد تولدها هر سال افزایش می‌یابد و در سال 94 نیز یک میلیون 195 هزار نفر به جمعیت کشور افزوده شد عنوان کرد: این آمارها نشان می‌دهد برآورد آمارهای سازمان ملل درباره کاهش جمعیت ایران محقق نشده است.

به گزارش تسنیم، مدیر کل دفتر سلامت، جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت همچنین به توقف رشد طلاق در کشور در سال 94 اشاره کرد و افزود: از دلایل طلاق نارضایتی از زناشویی است که بر این اساس وزارت بهداشت آموزش‌های قبل از ازدواج حین ازدواج و بعد از ازواج اجرا می‌کند که بر این اساس با وزارت آموزش و پرورش بحث فرهنگ‌سازی و پرداختن به سلامت دانش‌آموزان مورد توجه قرار گرفته است.

وی همچنین در تشریح مرگ نوزادان خاطرنشان کرد: مرگ نوزادان به آمار 9.5 در هزار تولد زنده کاهش یافته است و بیشتر آنان نوزادان نارس و زیر 2.5 کیلو هستند. همچنین مرگ کودک زیر یک سال به 13.8 در هزار تولد و مرگ کودکان زیر 5 سال به 15.30 در هزار تولد کاهش یافته است که تمام این آمارها خوشبختانه پایین‌تر از پیش‌بینی‌های سازمان بهداشت جهانی است.

وانتوس...
ما را در سایت وانتوس دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان vantos بازدید : 120 تاريخ : چهارشنبه 29 ارديبهشت 1395 ساعت: 23:21

، پلیس راهور نیروی انتظامی محدودیت های ترافیکی پایان هفته را اعلام کرد.


به گزارش پایگاه خبری پلیس، تردد موتور سیکلت از ساعت 12:00 ظهر روز چهار شنبه - 29 اردیبهشت ماه- تا ساعت 2 روز دوشنبه مورخ سوم خرداد از محورهای کرج - چالوس، هراز، فیروزکوه و محور تهران - سمنان - مشهد و بالعکس ممنوع است؛ اما رفت و آمد موتور سیکلت های انتظامی و امدادی برای انجام ماَموریت های ضروری در مسیر مجاز جریان ترافیک بلامانع خواهد بود.

در محور کرج - چالوس تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت ممنوع است، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 15:00 روز جمعه- 31 اردیبهشت ماه- تا ساعت 02:00 روز شنبه -اول خردادماه- از کرج به سمت مرزن آباد ممنوع اعلام شده است و با اعلام مامورین پلیس راه در محل تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 17:30 روز جمعه - 31 اردیبهشت ماه- تا ساعت 02:00 روز شنبه - اول خردادماه- از 15 کیلومتری جنوب مرزن آباد (دزدبن) به سمت کرج بصورت یکطرفه خواهد بود.

تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 14:00 روز یکشنبه - دوم خردادماه- تا ساعت 02:00 روز دوشنبه - سوم خردادماه- از کرج به سمت مرزن آباد ممنوع بوده وبا اعلام مامورین پلیس راه در محل تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 16:30 روز یکشنبه - دوم خردادماه - تا ساعت 02:00 روز دوشنبه - سوم خردادماه- از 15 کیلومتری جنوب مرزن آباد (دزدبن) به سمت کرج بصورت یکطرفه است.

در محور هراز تردد تمام وسایل نقلیه در محور هراز از ساعت 13:00روز یکشنبه - دوم خردادماه- تا ساعت 03:00 بامداد روز دوشنبه - سوم خردادماه- از رودهن محدوده (مشاء)به سمت آمل ممنوع می شود و با اعلام مامورین پلیس راه در محل تردد تمام وسایل نقلیه از از ساعت 15:00روز یکشنبه - دوم خردادماه- تا ساعت 03:00 بامداد روز دوشنبه- سوم خردادماه- از آب اسک به سمت رودهن (مشاء)یکطرفه است.

تردد تمام تریلرها ازمحور هراز ممنوع است.

تردد تمام کامیون ها و کامیونت ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت 08:00 روز چهار شنبه - 29 اردیبهشت ماه- تا ساعت 08:00 روز دوشنبه - سوم خردادماه- از محور هراز ممنوع است.

در محور فیروزکوه تردد تمام تریلرها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی به استثنای حاملین موادسوختی و فاسد شدنی از ساعت 08:00 روز چهارشنبه - 29 اردیبهشت ماه- تا ساعت 08:00 روز دوشنبه -سوم خردادماه- از محور هراز ممنوع است.

تردد تمام کامیون ها و کامیونت ها به استثنای حاملین موادسوختی و فاسد شدنی از ساعت 08:00 روز یکشنبه - دوم خردادماه - تا ساعت 08:00 روز دوشنبه - سوم خردادماه - از محور هراز ممنوع اعلام شده است .

در محور قزوین رشت و محور آستار اردبیل تردد تمام تریلر ها و کامیون ها به استثناء حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت 08:00 تا 2400 روز یکشنبه - دوم خردادماه- در محورهای قزوین رشت و آستارا اردبیل و بالعکس ممنوع است.

در محور فاروج - شیروان - بجنورد - چمن بید و محور چمن بید - جنگل گلستان و بالعکس تردد تمام تریلر ها و کامیون ها به استثناء حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت 06:00 تا 24:00 روزهای پنجشنبه و یکشنبه - 30 اردیبهشت و دوم خردادماه - در محورهای فوق ممنوع است.

در محور فریمان مشهد تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 13:00 تا 21:00 روزهای جمعه - شنبه و یکشنبه - 31 اردیبهشت ماه ، اول و دوم خردادماه- از 20 کیلومتری محور فریمان مشهد مسیر شرق به غرب ممنوع و وسایل نقلیه می توانند از مسیر جایگزین آزادراه شهید شوشتری تردد کنند.

در محورهای استان قم تردد انواع تریلر , کامیون و کامیونت از ساعت 10:00 روز شنبه - اول خردادماه- تا ساعت 14:00 روز یکشنبه - دوم خردادماه- از میدان 72 تن به سمت جمکران ممنوع است و وسایل نقلیه می توانند از مسیر جایگزین ( پل میدان 72 تن به سمت اتوبان قم کاشان تردد کنند.

عوارضی اتوبان قم کاشان به سمت میدان 72 تن ممنوع است و وسایل نقلیه می توانند از مسیر جایگزین اتوبان قم کاشان به سمت رودخانه تغییر مسیر دهند و در ادامه از کنارگذر منتهی به خیابان شهید بادیان وارد کمربندی امام علی ( ع) و در ادامه به سمت جاده قدیم قم تهران و سلفچگان ادامه مسیر دهند .

جاده قدیم کاشان قم نرسیده به پل امیر کبیر به سمت مسجد مقدس جمکران ممنوع است و وسایل نقلیه می توانند از مسیر جایگزین کنارگذر پل امیرکبیر وارد اتوبان کاشان قم شوند تردد کنند.

در محورهای دلیجان نراق مشهد اردهال کاشان ، محور قدیم ساوه همدان و محور قدیم ساوه سلفچگان تردد تمام تریلر ها و کامیونها به استثناء حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت 12:00 روز شنبه - اول خردادماه- تا ساعت 12:00 روز دوشنبه- سوم خردادماه- در محورهای فوق ممنوع است.

مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا با شماره تلفن 120و 88255555 (ده خط) به طور شبانه روزی پاسخگوی وضعیت راههای کشور و امداد رسانی احتمالی به هموطنان است.

در سایت www.rahvar120.ir آخرین اطلاعات ترافیکی قابل دسترسی است.

پلیس راه استان های البرز و مازندران در هنگام اجرای محدودیت، وسایل نقلیه را با 2 تیم که یکی در جلو ودیگری در انتها قرار دارد اسکورت می کنند.

وانتوس...
ما را در سایت وانتوس دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان vantos بازدید : 106 تاريخ : چهارشنبه 29 ارديبهشت 1395 ساعت: 23:21

دامادی که پدر زنش را برای زهرچشم گرفتن از همسرش با کمک سه نفر دیگر ربوده بود، دستگیر شد.

به گزارش صبحانه، شامگاه هشتم بهمن سال گذشته مرد میانسالی برای طرح شکایت آدم‌ربایی به اداره پلیس آگاهی تهران رفت و از دامادش شکایت کرد.

این مرد میانسال درباره جزئیات آدم‌ربایی به کارآگاهان گفت: بنّا هستم و 55 سال سن دارم؛ چند روز پیش شخصی با من تماس گرفت و از من خواست کارهای بنّایی ساختمان نیمه‌کاره‌اش در منطقه خاوران را انجام دهم که با وی قرار ملاقات گذاشتم و او به همراه مرد میانسال دیگری با خودروی پراید نزد من آمدند و من سوار بر خودروی آنها شدم؛ پس از طی مسیری، آنها دو نفر دیگر را سوار کردند که متوجه حضور دامادم داخل ماشین شدم.

وی افزود: در صندلی عقب خودرو نشسته بودم که ناگهان این افراد، من را با چاقو تهدید و مجبورم کردند 10 فقره سفته سفید و چهار فقره مبایعه‌نامه را امضا کنم همچنین آنها 500 هزار تومان وجه نقد همراهم را به سرقت بردند و حدود یک ساعت و نیم بعد، من را حوالی خیابان نباتی رها کردند.

پس از ثبت شکایت مرد میانسال، سعید احمدبیگی؛ بازپرس امور جنایی تهران، دستور دستگیری داماد شاکی به نام یاسر و شناسایی سایر متهمان را صادر کرد و یاسر هشتم اردیبهشت امسال دستگیر شد.

یاسر 31 ساله به ربودن پدرزنش اعتراف کرد و درباره انگیزه خود از این اقدام به بازپرس گفت: با همسرم اختلاف داشتم و هر زمانیکه به خانه پدرزنم می‌رفتم، آنها مرا به منزلشان راه نمی‌دادند و می‌گفتند نفقه و مهریه همسرم را از من می‌گیرند؛ من هم با این کار قصد داشتم از آنها زهرچشم بگیرم.

22 اردیبهشت ماه امسال، دیگر متهم این آدم‌ربایی دستگیر شد و این فرد در اعترافاتش به بازپرس گفت: مکانیک بودم و 10 سال پیش با یاسر دوست شدم و با او مواد مصرف می‌کردم؛ به جرم درگیری و نزاع، 11 ماه در حبس بودم و دو ماه قبل از عید آزاد شدم؛ روزی یاسر به من گفت با همسرش اختلاف پیدا کرده و قصد دارد پدرزنش را برای زهرچشم گرفتن از خانواده همسرش برباید.

این متهم افزود: یاسر از من برای این کار کمک خواست و به دلیل مصرف مواد مخدر و احتیاج به پول با وی موافقت کردم؛ روز وقوع آدم‌ربایی، یکی از دوستان دوران حبس را در جاده خاوران دیدم و او را سوار خودرویم کردم، بعد به دنبال پدرزن یاسر رفتم و در آخر نیز یاسر را سوار ماشین کردم؛ قرار بود یاسر بابت این کار یک میلیون تومان به من بدهد اما حدود 800 هزار تومان نصیبم شد.

به گزارش ایران، سرانجام روز گذشته دو متهم دیگر این پرونده دستگیر شدند و متهمان برای انجام تحقیقات بیشتر به دستور بازپرس در اختیار اداره آگاهی قرار گرفتند.

وانتوس...
ما را در سایت وانتوس دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان vantos بازدید : 118 تاريخ : چهارشنبه 29 ارديبهشت 1395 ساعت: 23:21